Bezoek Fotobond aan Leiden

Op 8 oktober brachten de Ereleden en Leden van Verdienste van de Fotobond een bezoek aan Leiden. Het was de tweede keer dat deze ‘bikkels’ van de Fotobond samenkwamen voor zo’n reünie. De bedoeling is dat dit als jaarlijkse traditie wordt voortgezet. De keus viel op Leiden, niet alleen vanwege zijn prachtige binnenstad, maar ook omdat Leiden met recht een Fotografiestad genoemd mag worden: een bloeiende fotoclub, een unieke fotocollectie in de Universiteitsbibliotheek en een universitaire fotografie-opleiding.

Lees verder “Bezoek Fotobond aan Leiden”

Martine de Clercq winnaar fotowedstrijd “Beelden in Leiden”

Afgelopen zomer was er weer de buitententoonstelling “Beelden in Leiden” op de Hooglandse Kerkgracht. Het thema was deze keer She Said. Zes jonge kunstenaars hebben nieuwe beelden gemaakt voor negen vrouwen, van gravin tot ontdekkingsreiziger, van wetenschapper tot politicus en van ecofeminist tot kunstenaar. Samen met de LAFV is er een fotowedstrijd georganiseerd om de werken uit de tentoonstelling vast te leggen en daarbij het vrouwelijke krachtig naar voren brengen door middel van fotografie. De winnaar van deze fotowedstrijd is Martine de Clercq met de onderstaande foto.

Martine de Clercq, Beelden in Leiden

LAFV derde geworden bij de Bondsfotowedstrijd 2024

De LAFV heeft een derde plaats gehaald bij de Bondsfotowedstrijd van 2024, de landelijke wedstrijd waarbij fotoclubs in Nederland het tegen elkaar opnemen om de beste fotoclub te worden. Na een 3e plaats in 2019, een 2e plaats in 2020, drie keer een 1e plaats van 2021 tot 2023 eindigt de LAFV alweer in de top drie. Een geweldige prestatie van de deelnemende fotografen en de leden die ook dit jaar weer voor een zeer geslaagde inzending hebben gezorgd.

Woud van der Slikke – To wolk – 21 punten
Lees verder “LAFV derde geworden bij de Bondsfotowedstrijd 2024”