Wethouder opent expositie ‘Een unieke blik op het Singelpark’ (te zien t/m 1 oktober 2025)

Op 9 juli 2025 heeft de Leidse wethouder Ashley North de foto-expositie van de LAFV over het Singelpark geopend. Hij deed dat door samen met de fotografen het doek van het introductiebord bij de tentoonstelling te verwijderen. 

De expositie wordt gehouden in verband met het 12 ½ jarig jubileum van het Singelpark en is een initiatief van de Vrienden van het Singelpark en de LAFV. Ruim 30 belangstellenden woonden de opening bij, waarvan bestuursleden van de Vrienden van het Singelpark en de LAFV. Bij de opening overhandigde projectcoördinator Ben Tangena het LAFV-jubileumboek ‘100 jaar amateurfotografie in Leiden’ aan de wethouder.

Lees verder “Wethouder opent expositie ‘Een unieke blik op het Singelpark’ (te zien t/m 1 oktober 2025)”

Henk Ashman wint clubwedstrijd 2025

Op 26 mei kwam Veerle Sloof, onze stadsfotograaf,  naar onze clubavond voor een interessante avond waarin ze boeiend vertelde hoe ze fotografe is geworden. Na de pauze  kwam de spannende ontknoping van de clubwedstrijd. Er waren in totaal 38 inzendingen binnen gekomen.  Het valt niet mee een als jurylid een winnaar te moeten bepalen vanuit de vrije inzendingen zonder vast thema. De inzendingen waren dan ook heel divers.  Ze had zorgvuldig alle foto’s bekeken en in rubrieken onderverdeeld. Eerst werden die besproken en daarna werd de uitslag van de clubwedstijd bekend gemaakt. En de winnaar van dit jaar is Henk Aschman met een portretfoto in de voor hem kenmerkende stijl. 

De tweede plaats  was voor Carolina D’Andrea en derde plek was voor Monique Klein Schiphorst.